Każdego dnia narażamy nasze zęby na działanie bakterii. To co jemy, pijemy, również to jak myjemy zęby może powodować uszkodzenie szkliwa, przebarwienia oraz odsłanianie się dziąseł.

Obecnie stomatologia jest na bardzo wysokim poziomie i oferuje wiele skutecznych metod, które pozwalają zabezpieczyć zęby przed próchnicą na wiele lat – jedną z nich jest lakowanie.

Lakowanie to bezbolesny, trwający kilka minut zabieg, polegający na wypełnieniu zębów specjalną substancją bazującą na żywicach, która uszczelnia bruzdy oraz wszelkie szczeliny występujące na zębach. Powoduje to zabezpieczenie zębów przed wnikaniem bakterii, co minimalizuje powstawanie próchnicy. Po zabiegu nie trzeba stosować się żadnych szczególnych zaleceń. Wystarczą regularne wizyty kontrolne oraz codzienna higiena jamy ustnej.

Lakowanie zębów powinno rozpocząć się jak tylko pojawią się pierwsze stałe zęby trzonowe na bieżąco przy cyklicznych wizytach u stomatologa, ale można je przeprowadzić już na zębach mlecznych. Lepiej nie czekać aż pojawią się wszystkie zęby, bo stomatolog będzie musiał zająć się próchnicą, zamiast lakowaniem. Dzieci często nie domywają zębów, a dzięki zalakowaniu łatwiej jest zachować odpowiednią higienę jamy ustnej.

Badania dowodzą, że dzięki lakowaniu można w 90% wyeliminować ryzyko powstawania próchnicy oraz demineralizacji szkliwa. Lakowanie ułatwia pielęgnację, wzmacnia strukturę zęba, jest trwałym i skutecznym zabezpieczeniem zębów.

Jeżeli zależy nam na pięknym, zdrowym uśmiechu przez wiele lat, należy chronić go jak najwcześniej.

+ wpisy