Od stanu zdrowia dziąseł zależy stan zdrowia całej jamy ustnej. Choroby dziąseł odbijają się nie tylko na kondycji zębów, ale mogą również powodować stan zapalny jamy ustnej. Dziedziną stomatologii, która specjalizuje się w profilaktyce i leczeniu choroby przyzębia jest periodentologia. Podpowiadamy, jak prawidłowo pielęgnować dziąsła, by uniknąć wystąpienia stanów zapalnych.

W trosce o zdrowie dziąseł kluczowym jest wybór właściwej szczoteczki oraz zastosowanie odpowiedniej metody szczotkowania zębów. Mocne szorowanie powierzchni zębów może powodować ból i krwawienie dziąseł, a nawet ich cofanie i odsłanianie szyjek zębowych. Z drugiej strony niedokładne czyszczenie może powodować próchnicę lub zapalenie dziąseł.

Najwłaściwszą metodą czyszczenia jamy ustnej jest stosowanie techniki wymiatającej oraz dobór odpowiedniej szczoteczki, która powinna być miękka i mieć gęsto ułożone włosie.

Nie należy zapominać o regularnym usuwaniu kamienia nazębnego. Co najmniej raz na pół roku zgłaszaj się na higienizację do gabinetu stomatologicznego, gdyż kamień może pojawiać się na zębach nawet przy przykładaniu dużej wagi do codziennej pielęgnacji jamy ustnej. Stomatolog skutecznie pomoże pozbyć się twardniejącej płytki nazębnej, przy czym jest to zabieg zupełnie bezbolesny. Zalegające złogi kamienia nazębnego prowadzą do powstania paradontozy i utraty zębów.