Obniżenie dziąseł stanowi nie tylko problem natury estetycznej, ale dodatkowo może powodować liczne dolegliwości bólowe w wyniku odsłonięcia powierzchni korzeni zębowych. Do recesji dziąseł może dojść w wyniku choroby przyzębia, zaburzeń po leczeniu, zaburzeń zgryzowych oraz w wyniku nieprawidłowych nawyków higienizacyjnych. Recesji dziąseł często towarzyszą ból i nadwrażliwość, a także krwawienie dziąseł. Aby pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości, warto zdecydować się na zabieg pokrycia recesji dziąsłowych.

Kiedy zdecydować się na zabieg pokrycia recesji?

Na wykonanie zabiegu pokrycia recesji dziąsłowych powinien się zdecydować każdy, u kogo wystąpiło odsłonięcie korzeni zębowych. Obecnie nie ma innej, poza chirurgiczną, metody leczenia recesji dziąseł. W początkowych fazach stosuje się leczenie prowadzące do zlikwidowania przyczyn obniżania się dziąseł. Następnie konieczne jest przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego.

Z przeprowadzeniem zabiegu nie należy zwlekać. Recesja dziąseł nie cofnie się, będzie się pogłębiać a nieleczona może prowadzić do wielu nieprzyjemnych dolegliwości, w tym zaniku dziąseł oraz wystąpienia stanu zapalnego kości.

Na czym polega zabieg pokrycia recesji dziąsłowych?

Usunięcie recesji dziąsłowych jest możliwe wyłącznie na drodze zabiegu chirurgicznego. Głównym założeniem zabiegu jest zwiększenie grubości i wysokości dziąsła na poziomie szyjki zębowej. Chirurg w celu pokrycia recesji przeprowadza tunelizację bądź przesunięcie płata wraz z pobraniem przeszczepu tkanki łącznej z podniebienia.

W zależności od rozległości recesji zabieg może być przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Dla osiągnięcia najwyższej skuteczności zabiegu zaleca się podjęcie leczenia już podczas wystąpienia niewielkich zmian. Wówczas pokrycie recesji jest przewidywalne , w pełni możliwe i oczywiście mniej inwazyjne, a proces rekonwalescencji krótszy.

O czym pamiętać decydując się na zabieg?

Decydując się na wykonanie zabiegu pokrycia recesji dziąsłowych, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na doświadczenie periodontologa. Osiągnięcie najlepszych rezultatów wymaga odpowiedniej precyzji i umiejętności. Chcąc uzyskać najlepszy rezultat, należy postawić na renomowaną klinikę, która przeprowadzi zabieg z zachowaniem najwyższych standardów.