Paradontoza to częste schorzenie, w którym dochodzi do rozległego stanu zapalnego struktur przyzębia (dziąsła, więzadła, kość, cement)  Aby zminimalizować ryzyko jej wystąpienia, a także zmniejszyć jej nasilenie, należy zadbać o utrzymanie odpowiedniej higieny jamy ustnej. Jednym z podstawowych zabiegów higienicznych jest regularne szczotkowanie. Jednak aby mogło ono wpłynąć na poprawę stanu dziąseł, warto sięgnąć po pastę, która poza oczyszczeniem zębów, pozwoli dodatkowo zmniejszyć dokuczliwość objawów paradontozy. Na co zwracać uwagę, aby wybrać odpowiednią pastę do zębów do stosowania w trakcie leczenia paradontozy?

Działanie antybakteryjne i przeciwzapalne

Z uwagi na to, że do rozwoju paradontozy przyczyniają się bytujące w obrębie jamy ustnej bakterie, wybierając pastę, należy poszukiwać tej, która w swym składzie zawiera substancje antybakteryjne. Dzięki zastosowaniu dodatkowych składników ochronnych odpowiednio dobrana pasta do zębów będzie chronić zęby przed nadmiernym osadzaniem się bakterii aż do następnego szczotkowania.

Innym ważnym składnikiem są substancje o działaniu przeciwzapalnym. Paradontoza to nic innego jak stan zapalny dziąseł, dlatego, aby wzmocnić działanie stosowanego leczenia, należy dodatkowo wspierać je z zewnątrz podczas regularnego szczotkowania jamy ustnej. Działanie przeciwzapalne wzmacniają stosowane w pastach do zębów wyciągi ziołowe, takie jak np. propolis lub inne substancje np., aloes. Jeśli więc szukasz odpowiedniej pasty do stosowania przy paradontozie, koniecznie sprawdź, co zawiera w swoim składzie.

Niski stopień ścieralności

Podczas paradontozy dochodzi do odsłonięcia szyjek zębowych, które są bardzo wrażliwe na działanie jakichkolwiek substancji drażniących. Aby nie przyczyniać się do ich dodatkowego podrażnienia, należy stosować pasty o niskim stopniu ścieralności. Odpowiednio dobrana pasta pozwoli oczyścić zęby z zalegającej płytki, a przy tym nie będzie podrażniać delikatnych struktur zębów. Jeśli nie wiesz, jaka pasta będzie najlepsza, możesz zasięgnąć porady u swojego stomatologa, który z pewnością dobierze dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.