Paradontoza to choroba przyzębia, w której rozległe stany zapalne przyzębia prowadzą do odsłonięcia szyjek zębowych, w efekcie czego może dochodzić do ich rozchwiania, a w niektórych przypadkach również ich wypadania. Dowiedz się, w jaki sposób walczyć z tym problemem, a także jak długo trwa leczenie paradontozy.

Jak leczyć paradontozę?

Paradontoza powstaje w wyniku przewlekłego stanu zapalnego przyzębia. Długość leczenia jest zależna od stopnia zaawansowania choroby, jednak zawsze wymaga od pacjentów cierpliwości i systematyczności. Uzyskanie odpowiednich wyników leczenia wymaga podejmowania regularnych działań. Lekarz periodontolog w pierwszym kroku musi usunąć nagromadzony kamień i płytkę nazębną.

Gdy wraz z rozwojem choroby dojdzie do objęcia stanem zapalnym tkanek przyzębia, wówczas konieczna okaże się interwencja chirurgiczna. Podczas zabiegu chirurg usunie chore tkanki, a następnie przeprowadzi ich rekonstrukcję.

Ile trwa leczenie paradontozy?

Długość leczenia paradontozy uzależniona jest od stopnia zaawansowania choroby. Pierwszym krokiem w walce z paradontozą jest usunięcie stanów zapalnych. Antybiotykoterapia trwa zwykle około tygodnia. Kolejne zabiegi powinny być powtarzane regularnie, podczas profilaktycznych wizyt stomatologicznych.

W zaawansowanych stadiach choroby, które wymagają poważniejszej interwencji stomatologicznej, konieczne jest usunięcie zanieczyszczeń, gromadzących się w kieszonkach zębowych. Zabieg trwa zwykle około godziny i pozwala na zapobieganie dalszej recesji dziąseł.

Podejmując się leczenia paradontozy, musisz wiedzieć, że leczenie w głównej mierze opiera się na profilaktyce. Jeżeli więc zależy Ci na uniknięciu późniejszych konsekwencji, powinieneś zadbać o odpowiednie leczenie.

Pamiętaj, że w leczeniu paradontozy nie sprawdzą się żadne domowe sposoby. Chcąc uniknąć pogłębiania się problemu związanego z odsłanianiem się szyjek zębowych, musisz w pierwszym kroku zadbać o utrzymanie odpowiedniej higieny jamy ustnej poprzez codzienne szczotkowani i nitkowanie zębów.